Wikiplayer

luni, 11 aprilie 2011

Rosiile in gradina


    Ieri a fost ziua de plantat rosii in gradina .
    Aveam pamintul sapat si imbogatit cu ingrasamint natural si turba, dar a fost ceva de lucru sa punem furtunul poros in straturi. Pe urma am insemnat locurile, am facut gropile.( cam 30 de cm de adinci ), am udat din belsug ( trebuia cu apa calduta - eu am pus de la retea, imi trebuie un butoi  ca sa tin apa si inca n-am ), am pus in  fiecare groapa compost cernut, am  pus rosiile ( dupa ce le-am rupt primele doua frunze, ca sa le pot planta adinc ) si am tras  frumusel pamintul la radacina. Le-am udat inca o data, am mai pus putin compost si gata  ! 
         Fiindca sint cam inaltute le-am legat de cite un betisor, sa nu le fringa vintul. Cit de curind, o sa punem si aracii .
         Am plantat 42 de plante de toate soiurile si de toate culorile, ca sa vad ce merge mai bine in clima de la noi. Si cinci rosii Minibel in ghivece ( astea nu le numar ) .

                                               Fazele premergatoare :


      Rosiile in asteptare :

Si in straturi :





Unele au deja boboci :

                                           Sper sa nu vina vreo furtuna ...

20 de comentarii:

  1. Dar nu este corect,unii au soarele de partea lor si altii tremura de frig in solar :(
    Ai niste rosii foarte tari,inalte si bine legate.Bravo! Imi plac si betele de bambus.Vreau si eeeeu :(.
    Obisnuiesti sa le copilesti?

    RăspundețiȘtergere
  2. Vasi,daca as putea ti-as trimite niste soare...La umbra e racoare ,inca ,dar ziua urca temperatura la 20 de grade.Betele sint desprinse dintr-o "rogojina" din aceea ce se pune la garduri.Astea-s provizorii. De copilit, o sa le copilesc.Numai pe cele pitice le las tufa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravo, Dani! Ai pus rosiile, care va sa zica , iar noi, vorba lui Vasi tremuram de mama focului pe-aici!
    Sa creasca mari si gustoase!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc de urare ,Alex ! Da,le-am pus, dupa ce am stat cu termometrul ,sa masor, daca s-a incalzit suficient pamintul ( asta a fost gaselnita de anul asta ).Am avut o iarna blinda prin zona si, anul asta, le-am pus cu o saptamina mai devreme de anul trecut. In doua luni, ar trebui sa mincam prima rosie...

    RăspundețiȘtergere
  5. Βλέπω ότι οι εργασίες στο κήπο ξεκινήσανε. Άντε καλές δουλειές.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce frumoase sunt...sa creasca mari...sa mananci sanatoasa roadele lor...te invidiez pentru soare si caldura....Spor la gradinarit!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ελλάδα, ευχαριστώ ! Τώρα η σειρά σου ! Σκέφτομαι μόνο ,ότι θα διασταυρωθούν οι ντομάτες και δεν θα έχω καλό σπόρο - είναι πολύ κοντά οι διάφορες ποικιλίες . Τι λες ?

    RăspundețiȘtergere
  8. Codrina , multumesc de urare ! Azi ploua si cam bate vintul...Dar nu e frig. Mai putin si o sa le pui si tu. Am vazut, ca ai incercat cu peturi .Cum merg "miniserele" ?

    RăspundețiȘtergere
  9. Are you shoveling compost? If you are I sympathize with your back - I have been spreading wood chips.. Ouch, but the plants will look beautiful!

    RăspundețiȘtergere
  10. Masha ,I have a wonderful husband - you must sympathize with his back... Thank you !

    RăspundețiȘtergere
  11. Great bed for having splendid tomatoes!!!
    hugs

    RăspundețiȘtergere
  12. Maria Cecilia, I love tomatoes ! After the roses, on my list of preferences are tomatoes. Un abrazo fuerte !

    RăspundețiȘtergere
  13. Miniserele sunt Ok...desi a batut tare vantul,nu au fost zburatacite....Peturile nu au dopuri,desi sunt 2 grade noaptea...plantutele sunt foarte verzi si au mai crescut...
    Cred ca asa fac pe viitor...Cand cresc platutele la 10 cm si au cel putin 2 perechi de frunze adevarate le pun in gradina,sub pet.
    Insa nu cu pet-uri albe/bleu...ci cu cele verzi de la Sprite,7Up...culoarea verde stimuleaza fotosinteza.

    RăspundețiȘtergere
  14. Doar 2 grade ?! Ma bucur, ca plantele rezista ! Dar stai sa vezi, ce recolta o sa ai de la ele, Codrina. In general plantele de rosii, care au de-a face cu temperaturi joase, greu isi revin.Eu o sa-ti tin pumnii.

    RăspundețiȘtergere
  15. Acum inteleg eu(oarecum) :)) pe unde locuiesti de sunt toate asa de avansate in gradina ta.Sa te bucuri de toate, si de roade bogate

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc de urari ,Victoria .Ai inteles acum, ca eu traiesc undeva mai la sud .Iarna e mai blinda si primavara mai grabita...

    RăspundețiȘtergere
  17. Felicitari ! ce spun grecii despre gradina dvs.,ca banuiesc ca ei nu prea cultiva in gradina legume...nu ca ar fi lenesi:)) ,dar se gasesc si la piata !
    Si sunt curioasa, ca vad ca ati pus seminte din tara ( de la Elisa ) , au acelasi gust ca acasa?? Mult succes in continuare si inca o data felicitari ! Sa le dovediti strainilor ca romanii sunt oameni harnici oriunde s-ar duce !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna sosit, Maria !
      Sa stii, ca fara ajutorul sotului meu, nu m-as fi apucat de gradina. Eu sint cu controlul, el face treburile grele. Si ma incurajeaza, cind eu devin nerabdatoare si tai firul in patru ... Impreuna facem echipa buna.
      Nu stiu, de ce crede lumea, ca nu se cultiva gradinile pe-aici. Eu anul asta, chiar n-am pus legume de iarna, doar salata si ceapa verde si niste broccoli, fiindca socrul meu, care e trecut de 80 de ani, ma aprovizioneaza din gradina lui din belsug. Multe lucruri despre cultivarea legumelor intr-o tara mediteraneana le-am invatat de la el. E un gradinar pasionat si sint multi ca el. Poate mai putin generatia noua, dar ei au fost crescuti fara sa se murdareasca cu pamint ... Asta incerc sa evit, antrenindu-i si pe baietii nostri la tot ce pot face ei in gradina. De cind stiu cum se cultiva legumele, parca si-au rafinat gustul. ma intreaba mereu la masa, daca ce am pregatit, e din gradina noastra.
      Gradina e mica si vara se umple de rosii. Cele de la Elisa le voi incerca anul asta pentru prima data. Din ce am cultivat pina acum, rosiile negre au fost favoritele noastre.
      Am vazut la tine o multime de plantute si flori frumoase. Bravo !
      Iti multumesc pentru urari si sper, sa mai treci ! Numai bine, Maria !

      Ștergere
  18. Cu siguranta voi mai trece! Bantui pe toate site-urile dragi mie (Elisa, Simona,Maryanne,Balaura,Gradinuca,Hoby si multi altii care chiar au ceva de spus si de aratat.Incerc sa invat cat mai multe si sa pun in practica invataturile.Nu sunt eu prea ""vorbareatza""-in scris-ca daca ne-am intalni !! :)))-dar sigur sunt pe aici ,ori de cateori imi trag sufletul aici la servici.Pupici si succes in continuare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inseamna, ca drumurile noastre se incruciseaza zilnic in eter ... O primavara frumoasa pentru tine si cei dragi !

      Ștergere