Wikiplayer

vineri, 11 martie 2016

Flora Graeca - Miniaturi


Daca tot ploua si nu-i rost de fotografiat in gradina si in imprejurimi, am timp sa va arat un iris mititel, cum nu cred sa mai existe altul. 
Floricica are un diametru de doar 2 cm. Creste in locuri pietroase si insorite.
Fotografiile sunt de anul trecut, din excursia facuta in Creta. In ultima zi, insula si-a luat ramas bun de la noi cu o multime de flori salbatice si irisii cei pitici au fost cea mai gingasa surpriza. In cartea de botanica poarta numele de Moraea mediterranea.




22 de comentarii:

  1. Drăguț, mici, delicate și de primăvară. Îi salut și sărut.

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi plac irisii.Asa mci n-am vazut.ICunoscand dimensiunea florii galbene,imi dau seama de marimea lor,comparativ.Un weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamne, la ce piticoți sunt irișii aceștia, trebuie o lupă să-i vezi :) Ai folosit un obiectiv Macro?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, aveam obiectivul macro, dar i-am pozat tare in graba, eram in cursa contra cronometru, ca sa nu pierdem vaporul de intoarcere :)

      Ștergere
  4. Cum am vorbit noi mai demult, este o planta cu o multime de variatiuni. Dar unul asa de piticut este deosebit de dragalas. Abia ii vedeai in iarba, zici?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eram gata sa ratez intalnirea cu minunile astea liliachii, atat eram de concentrata la urcus :)

      Ștergere
  5. Of, Dani, iar irisi! Abia astept sa infloreasca cei din gradina!
    Fotografii superbe, ca de obicei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De toate marimile :) Multumesc, Gabi ! Duminica frumoasa !

      Ștergere
  6. A, deci asta voi vedea in Creta, in septembrie? In ce luna ati fost, Dani? E o floricica gingasa care trebuie neaparat vazuta in habitatul ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Infloreste in Martie-Aprilie. Dar o sa gasiti alte flori in Septembrie :) Creta e un paradis al florilor salbatice.

      Ștergere
  7. Minunat! Am si eu ceva irisi pitici in gradina parintilor... cam de inaltimea ghioceilor... infloresc in mai cred...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toti irisii sunt frumosi :) Eu iti urez sa ajungi sa vezi florile din gradina parintilor in primavara asta !

      Ștergere